Monday, September 28, 2009

51 maut, 280,000 dipindahkan ribut Ketsana landa Filipina







Petikan dari Berita Harian

Posted on the September 27th, 2009 under Berita, Warning by JOERODEO

"MANILA: Sekurang-kurangnya 51 maut dan lebih suku juta penduduk dipindahkan selepas ribut tropika Ketsana melanda Manila semalam, menyebabkan hujan paling lebat sejak lebih empat dekad.

Manila dan kawasan sekitarnya dilanda banjir yang teruk lebih sembilan jam semalam, menyebabkan 80 peratus ibu negara Filipina itu lumpuh......

Teodoro berkata, ribut itu juga menyebabkan lebih 280,000 penduduk Manila terpaksa meninggalkan kediaman masing-masing manakala lima lagi wilayah membabitkan 41,000 mangsa dipindahkan ke 92 pusat pemindahan sementara.

kredit ~ bharian.com.my

*************************************************

Sedih ketika menonton siaran berita TV3, 8 mlm. 27hb September 2009, melihat keadaan mangsa banjir akibat ribut ketsana yang telah menambah lagi penderitaan negara Philipin.

Ketika melawat ke negara tersebut pada penghujung 2008, saya telah dapat merasakan penderitaan yang dialami oleh penghuni kota metro, dengan keadaan daif dan miskin. Yang kaya terlampau kaya, dan yang miskin terlampau miskin...

Apa sudah berlaku? Dimanakan sifat kemanusiaan???

*************************************************
believe it or not...
we are in the end of time !!!

Revelation 3:10
Because thou didst keep the word of my patience, I also will keep thee from the hour of trial, that [hour] which is to come upon the whole world, to try them that dwell upon the earth.

Wahyu 3:10
Karena engkau menuruti firman-Ku, untuk tekun menantikan Aku, maka Akupun akan melindungi engkau dari hari pencobaan yang akan datang atas seluruh dunia untuk mencobai mereka yang diam di bumi.

0 comments: