Tuesday, April 20, 2010

The Law Of Attraction / Hukum Tarikan / The Secret


Heloo Semua

Jika tidak lama dahulu kita telah digemparkan dengan pembongkaran SATU RAHSIA ALAM menerusi sebuah buku dan kemudiannya filem yang bertajuk THE SECRET.

The Secret hangat di perkatakan diseluruh dunia sehingga pernah di bincangkan dalam rancangan temubual Oprah dan Larry King. Kemudian dunia pula digemparkan dengan kisah-kisah mengagumkan nama-nama yang tidak pernah didengar secara mengejut. Tidak cukup itu, terbongkar pula kisah-kisah orang ternama dari zaman dahulu sehingga sekarang yang menggunakan RAHSIA ini untuk mereka mengecapi kejayaan dan kekayaan.

Saya sendiri tertanya-tanya apakah ini satu gimik untuk mempromosikan buku tersebut atau ini betul-betul RAHSIA ALAM SEMESTA yang tersembunyi dan menunggu manusia untuk memanfaatkannya.

  • Pernahkah anda melihat seorang yang kaya menjadi semakin kaya....

  • Pernahkah anda kenal seseorang yang sentiasa bernasib baik dan selalu mendapat cabutan tiket bertuah

  • Pernahkah anda mendengar berita orang yang sama selalu kena nombor ekor

  • Bagaimana orang itu boleh selalu menang dalam perjudian

  • Kenapa asyik orang yang sama mendapat kekayaan secara mengejut

  • ATAU... PERNAHKAH anda mengalami sesuatu peristiwa dimana anda mendapat sesuatu yang lama anda idamkan secara kebetulan???

The Secret mengajar kita berkenaan dengan The Law Of Attraction atau dalam Bahasa Melayunya... HUKUM TARIKAN. Hukum ini mengajar kita supaya sentiasa berfikiran POSITIF.

Apa pula yang dimaksudkan berfikiran positif?

The Secret mahukan kita sentiasa fikirkan apa yang kita mahu. Hukum ini mencadangkan KITA AKAN MENDAPAT APA YANG KITA FIKIRKAN... BAGAIMANA? Contoh, sekiranya anda ingin mendapat duit untuk membeli sesuatu yang anda ingini, maka anda hendaklah selalu pikirkan pasal duit yang banyak... Ideanya... FIKIRAN KITA akan menghasilkan suatu gelombang yang akan menarik apa yang kita ingini kepada kita.

Sekiranya kita sentiasa berfikir akan hal-hal yang kita anggap susah... Kita akan menarik lebih banyak kesusahan kepada diri kita. Jika difikirkan secara logik, hal ini memang berlaku....


SEDIKIT PERKONGSIAN DARI SAYA...

Saya telah membeli dua buah buku berkenaan dengan hukum tarikan ini, sebuah yang bertajuk The Secret dan sebuah lagi The Law Of Attraction. Selain itu juga pernah menonton klip-klip dari youtube berkenaan dengan hukum ini. Saya cuba mengamalkannya: 2 peristiwa yang saya alami dengan mengamalkan hukum tarikan ini


PERISTIWA PERTAMA

Pada tahun lepas, awal bulan September 2009, saya sangat memerlukan RM50,000 untuk saya menaiktaraf kedai saya di Bintulu kepada status Platinium. Saya sangat buntu ketika itu dan sangat-sangat meinginkan taraf platinium. Ketika itu saya telah teringat kembali berkenaan Hukum Tarikan.... Dengan cepat saya mencari buku The Secret yang telah saya beli sekian lama. Buku itu telah saya abaikan begitu sahaja. Setelah mengamati buku tersebut, saya berazam untuk mempraktikannya. Selain daripada itu, saja juga segera ke kedai buku untuk mencari buku lain yang berkaitan dengan hukum ini dan terjumpa sebuah buku yang lebih praktikal dan mengajar cara-cara mempraktikan hukum ini... Tajuknya the Law Of Attraction

Saya telah mengikut cadangan-cadangan yang disyorkan. Mula-mula saya menyenaraikan (list order) barangan bagi stok yang saya mahu beli dengan RM50k itu. Kemudian, saya menyediakan ruang di kedai untuk menempatkan stok yang banyak. (Pada ketika itu, saya belum mendapat RM50k dan tidak tahu pun dari mana saya akan mendapatkannya) . Saya juga telah membuat iklan olok-olok berkenaan dengan stok yang banyak dan bakal saya jual (tetapi tidak di iklankan). Selain daripada itu, saya juga telah mengisi borang untuk menaiktaraf kedai tanpa menghantar borang tersebut kepada pihak syarikat terlebih dahulu. Semuanya saya sediakan seolah-olah sudah PASTI mendapat RM50k walaupun pada hakikatnya, saya tidak tahu dari mana saya akan mendapat wang tersebut. Senarai barang yang saya buat itu saya lihat tiap-tiap malam. Pada waktu paginya, sebelum bangun dari katil, senarai itu saya lihat sekali lagi. Dalam sehari saya melihat senarai barangan tersebut lebih dari 20 kali.

Munkin itulah yang dikatakan oleh hukum tarikan, sentiasa berfikiran positif... tidak sampai 2 minggu saya melakukan kelakuan yang pelik itu, saya telah di-offer pinjaman tanpa interest sebanyak RM50k. Saya tidak tahu bagaimana ini boleh berlaku kerana saya tidak pernah memberitahu sesiapa pun berkenaan dengan impian tersebut... THANKSSSS...


PERISTIWA KEDUA

Kedai dimana saya stokis saya beroperasi adalah di dalam sebuah mall yang mana tempat meletak kenderaan sentiasa penuh oleh pengunjung mall tersebut. Jika dahulunya saya jarang mendapat tempat parking yang baik, sekarang, saya tidak menghadapi masalah untuk mencari tempat parking yang dekat dengan kedai. GERENTI ada tempat parking untuk saya walaupun tempat parking yang berhampiran kedai sentiasa penuh. Rahsianya, setiap pagi sebelum turun ke kedai, saya akan katakan kepada diri saya, saya akan mendapat tempat parking yang saya mahukan. Setibanya di perkarangan kedai, saya akan memperoleh parking dengan mudahnya.


PERISTIWA KETIGA

Rahsia hukum tarikan ini telah saya kongsikan dengan rakan-rakan. Malangnya tidak semua yang bersetuju. Mereka hanya mendengar seolah-olah apa yang saya ceritakan sekadar sebuah ilusi. TETAPI... salah seorang rakan di Kuching yang selalu mengeluh hal kerjanya di sebuah syarikat. Dia tidak berpuas hati terhadap layanan yang diberikan oleh majikannya. Dia telah cuba mengamalkan apa yang dicadangkan oleh hukum tarikan ini. Tidak sampai sebulan, dia telah mendapat TAWARAN secara MISTERI oleh sebuah syarikat gergasi Jepun di Kuching. Syarikat itu mengatakan mereka memperoleh biodatanya dari Jobstreet yang mana dia sendiri tidak ingat bila kali terakhir dia membuka lawan web jobstreet. Kini dia telah bekerja ditempat barunya dengan pendapatan hampir Rm10k sebulan, iaitu 3 kali ganda gajinya di syarikat lama...

The Law of Attraction bukanlah sesuatu yang boleh dipandang remeh. Ianya juga bukan sesuatu yang mistik. Hukum tarikan adalah berkenaan dengan pemikiran positif dan bekerja kearah impian kita... Jika terdapat sebarang perkongsian dari pengalaman anda berkenaan HUKUM TARIKAN atau LAW OF ATTRACTION atau THE SECRET, silalah kongsikan di blog ini.

Terima Kasih.... I AM ABUNDANT. Today i attracted Abundant when... many good things come to me... Thank you for the lovely things happened to me.... I am so grateful... i am so grateful...

2 comments:

arjunasetia said...

Alhamdulillah, tahniah..dan sangat kagum dengan pencapaian anda...hanya mereka yang melaluinya sahaja yang akan memahaminya. mohon izin untuk copy paste artikel ini di blog saya.

http://husnuzzonloa.blogspot.com/

Unknown said...

Hi Leedee,

Benda ni mmg hanya segelintir je yang faham walaupun ramai yang tahu... Tapi tak pe la... asal kita yang faham dan tahu...

Boleh je kalau nak copy&paste di blog anda... something good must be shared..