Wednesday, June 25, 2008

Kisah Benar Seorang Nenek...

Pada zaman dahulu, tinggallah seorang nenek tua bersama dengan 6 orang cucu perempuannya yang masih kecil. Nenek tersebut terpaksa bekerja keras untuk menyara cucunya itu dibantu oleh cucunya yang sulung berumur 16 tahun yang juga terkenal dengan kecantikkan nya.

Setiap hari nenek tua terpaksa bangun awal untuk membuat kuih muih yang akan dijual oleh cucu nya yang sulung di sekitar kampung mereka. Oleh kerana keperitan hidup mereka, kesemua cucu nya tidak dapat menikmati kehidupan remaja yang seusia dengan mereka.

Hendak dijadikan cerita, pada suatu malam, rumah nenek telah dimasuki perompak seramai 2 orang. Kerana tidak puas hati dengan hasil rompakan yang dilakukan, perompak-perompak itu telah naik berang.

"Serahkan harta...."

"kami orang susah encik, tidak ada harta..." kata nenek tua itu...

Keadaan rumah itu menjadi kelam kabut. Perompak yang telah naik berang itu telah menyelongkar setiap pelusuk rumah nenek tersebut. Manakala cucu-cucunya yang ketakutan telah menangis apabila diugut oleh perompak tersebut.

"Aku tak puas hati..." kata salah seorang perompak tersebut.

"Aku nak rogol kamu semua.."

Kesemua cucu nenek tersebut ketakutan mendengar suara perompak yang bengis itu...
Kerana kasihankan nenek dan adik adik nya, tiba-tiba si cucu yang sulung bersuara..

"Tolong la encik, kasihani lah kami.... kami orang susah..."

"Aku tak peduli..... aku nak rogol kamu orang semua" gertak perompak itu lagi...

Dalam tangisan, cucu yang sulung berkata" kalau encik hendak, rogal lah saya.... jangan di apa-apakan nenek saya.... dia sudah tua..."

Mendengarkan kata cucu nya itu, nenek tersebut terus bangkit dan berkata....
"Eh.... pandai-pandai kamu ini, dia kata semua, semua lah...."

Kuang kuang kuang

0 comments: