Tuesday, October 28, 2008

Halloween Vs. Duween...

Pengertian Halloween mengikut definisi orang putih???

"Halloween, or Hallowe’en, is an international holiday celebrated on October 31. Halloween activities include trick-or-treating, ghost tours, bonfires, costume parties, visiting haunted attractions, carving jack-o'-lanterns, reading scary stories and watching horror movies. Irish immigrants carried versions of the tradition to North America in the nineteenth century. Other western countries embraced the holiday in the late twentieth century. Halloween is celebrated in several countries of the Western world, most commonly in the United States, Canada, Ireland, Puerto Rico, Japan, New Zealand, United Kingdom and occasionally in parts of Australia. In Sweden the All Saints' official holiday takes place on the first Saturday of November"


Terus terang aku katakan.... belum pernah aku join sambut halloween... Tgk dalam tv selalu la... Manusia2 berpakaian jadi ahli sihir la, jadi hantu la, jadi tengkorak la.... pendek kata manusia berangan2 jadi hantu... Pada hakikatnya.... RAMAI MANUSIA TAKUT DENGAN HANTU, TAPI BERANI LA KONON2 NAK JADI HANTU...

Sebab2 Aku Tak Pernah Sambut Halloween???

1.
Perangai aku dah memang macam hantu pun... tak payah tunggu 31st October... Everyday is my halloween day...
2.
Aku tak da masa nak bagi orang chocolate and candies.... aku akan makan semua dulu sebelum sempat diberikan kepada orang lain...


3.
Baju hantu tak da yang sesuai dengan aku.... Ada ka baju hantu corak2 batik...???


4.
Aku mau jadi hantu apa??? hmmm???
5.
Kalo aku jadi ahli sihir, aku tak suka pakai jubah dan penyapu... aku lebih suka jadi macam crita The Charmed One guna t-shirt dan vacuum cleaner
6.
Aku tak ada tanam labu kuning.... kalau ada pun, buah nya nenek aku sudah masak sup.. sup entekai la katakan
7.
Aku tak biasa ketuk pintu rumah orang waktu malam minta candies, aku biasa ketuk meja dan ... " Zul... stout 5 botol"... atau "Zul... lagu biasa!!!"

8.
Muka aku tak sesuai guna make-up untuk jadi hantu... make-up macam mana pun... aku tetap macho dan hensem... hantu mana da hensem.. JAWAP!!!

9.
Hantu orang putih tak menakutkan... ahli sihirnya ketinggalan zaman, orang sekarang guna Boeing dan AirBus... dia orang guna penyapu... hmmm...

10.
Yang paling tak masuk akal, kalo nak jadi hantu pun, jadi la betol2, ni tidak, manusia2 yang berangan jadi hantu sekarang, sempat layan SMS, MMS, 3G atau angkat HP.... Eloooo.... hantu dan ahli sihir tak guna semua tu, k... dia orang guna crystal ball atau telepati...

11.
Yang sebenarnya... aku tak pernah berkesempatan pun join benda tu semua... wuarghhhh... Tahun ni pulak kena pergi KCH coz ada exam.... wuarggghhhhh... Kecewa la ini... terjun bangunan la ini nanti, biar aku jadi hantu... aku buat halloween tiap2 malam kat rumah kau orang.... Baru kau orang tau.... nak sangat jumpa hantu... pergi la ke KEMUNTING...

1 comments:

Diana @ Mummy Boboy said...

Lucu blog nuan. Nyadi penawar mata ku ka tiduk tuk ah...;)